#019 – Tanácsadó vagy önálló munka

Csak egy történet az életből – első rész

Egy érdekes esetet mesélek el Nektek. A mai napom margójára. De talán jól szemlélteti a tanácsadó választás előnyét és a szakértelmét.

A történet úgy kezdődik, hogy délután a gép előtt persze, hogy a legnagyobb közösségi oldalon görgetek. Majd meglátok egy hiteltanácsadó cég hirdetést a Széchenyi termékekkel kapcsolatban. Megnéztem, hiszen a konkurencia hirdetett, hogyan? Számít, és látom, hogy jó néhány hozzászólással van ellátva. Nekem sem kellett több. Lássuk, beleolvasok, legalább látom, mit gondolnak az ügyfelek, hogyan tesznek ajánlatot a „tanácsadók”, vagy a cég szerződött partnerei.

Láttam jó párat. Majd megakadt a szemem az egyik hozzászóláson. 80 millió körüli árbevétel, 20 millió körüli adózott eredmény és írja, hogy mégsem kapott hitelt, amit nem is ért.

Nekem sem kellett több, hirtelen vezérelve jobbegérgomb, és új ablak, már a hozzászóló facebook oldalán voltam. Illedelmesen írtam Neki egy üzenetet, hogy ha gondolja, beszéljünk a lehetőségeiről és beírtam a telefonszámom.

Mit ad isten, fel is hívott. Váltottunk pár szót és átküldte sms-ben a cégnevet és adószámot.

Tudjátok, első körben, egy előzetes elemzéshez ennyi is elég.

Lekértem a cégkivonatot a beszámolóit és megnéztem az Opten rendszerben a „minősítését”.

Elkészült az elemzése, sima ügy kellene, hogy legyen a 18 milliós igénye. Azonban az Opten rendszerében van 2 éven belüli negatív információ. Nézzük meg közelebbről mi az. Kiderült, hogy egy „vagyoni részesedés lefoglalása” miatt volt hátrányos információ. Mégpedig nem kevés ideig volt élő a bejegyzés, kicsivel több, mint 3 hónap. Ezt viszont a bankárok, rendkívüli kockázatnak veszik és indoklás nélkül elutasítják a kérelmet. Hiszen, milyen morálja van annak, aki 3 hónapot meghaladóan is hagyja, hogy ilyen bejegyzés szerepeljen a cégkivonatán. Mennyire foglalkozik a cég, vállalkozása jóhírével?

Hívtam is a hozzászólót és elmondtam, hogy mi az oka. Illetve rákérdeztem, hogy emlékszik-e erre a sztorira, hogy az mi volt, elmesélte. Egy rég elévült mobil szolgáltató telefonszámlája miatt küldték a végrehajtást a felesége régi lakcímére. (Itt érzek némi pikantériát, és a végrehajtó szándékosságát a rossz lakcím miatt. – Az időhúzás okán.) Majd megtudták és az ügyvédjük írt levelet a végrehajtónak, hogy a kért követelés már elévült és jogtalan, így szüntesse meg a végrehajtást. Levél – levelet követett, majd perre mentek, ahol is a bíróság elutasította a végrehajtási igényt. Erről persze van egy szép határozat is. (Mondhatom szép tortúra az egész…)

Mindenesetre így már érthető a 3 hónap, levelezgetés, nem elismert – jogalap nélküli – követelés. Persze, hogy a tulajdonos nem akarja kifizetni, hiszen nem jogos. De amíg az igazát bizonyítja addig is telnek a napok és húzódik az ügy. Ebből adódóan pedig a kereskedelmi bakok előtt hitelezhetetlen állapotba kerül. Eszében sincs, hogy 1-2 évvel ezelőtti eset miatt volt negatív bírálat. Hiszen az Ő emlékezetében az van, hogy megnyerte a pert és igazat adott neki a bíróság. Eszébe nem jutna, hogy ezért nem kapja meg a forrást.

Amennyiben hozzáértő tanácsadót kért volna fel, hogy képviselje az érdekeit, az felkészülten bekérte volna az ügyvédi levelezést és a bírósági határozatot. Előre felkészült volna a történtekből, így megelőzve a banki kérdéseket. Előre megválaszolva, hogy az ügyfele reagált az eseményre nem hagyta magát és az igazának a bíróság helyt is adott. Vagyis úgy járt el, ahogy azt az adott helyzetben elvárható. Ennek fényében, viszont úgy gondolom, hogy a banknak nem lehet kifogása az ügyfele hitelezése ellen.

Az ügyfél a következő nap folyamán, átküldi az ügyvédi levelezést és a bírósági végzést. Amely birtokában felveszem a kapcsolatot a bankkal. Az ügylet újragondolásával kapcsolatban. Meglátjuk milyen eredménye lesz.

Tanulság1:

A végrehajtói tortúra igencsak megnehezíti az ügyfelek életét. Gondold csak végig. Egy 30 – 50 ezer forintos követelés miatt, ilyen hintába tesznek? Sok vállalkozó azt mondja, hogy itt van, kifizeti, még akkor is, ha nem jogos, csak hagyják már végre békén. Ne zaklassák végrehajtói levelekkel. „Mit gondol a postás, aki kézbesíti?”

Hasonló történet egy vidéki parkolási bírság miatt kezdeményezett végrehajtásról. Amiről az ügyfél még csak nem is tudott. De ez egy másik történet…

Tanulság 2:

Amennyiben önállóan intézed a hiteled és nem gondolod végig, akkor úgy jársz, hogy elutasítják a kérelmed. Még csak azt sem fogod tudni, hogy miért. Viszont, ha a megbízott tanácsadó hozzáértő, akkor megtalálja a megoldást a felmerült problémára.

Ez a felkészülés az iratokkal való alátámasztás az egyik jó megoldás. Ezen kívül van még a tarsolyban olyan megoldási javaslat, amivel orvosolható az ilyen elutasítási probléma. De csak akkor, ha valóban látom, hogy az ügyfél megérdemli a segítséget.

Most itt tartunk, és meglátjuk, mit hoz a holnap!

Bp., 2023.02.28.